Du måste vara inloggad för att få kommentera
Stängd för fler kommentarer
Vid varje kommunfullmäktigesammanträde, har du som privatperson och folkbokförd i kommunen, möjlighet att ställa frågor till kommunen under allmänhetens frågestund. Frågestunden pågår i 30 minuter och startar före det ordinarie sammanträdet. Alla som vill är välkomna att ställa frågor om kommunens verksamheter.
Syftet med allmänhetens frågestund är bland annat till för att skapa en dialog mellan allmänheten och de politiskt folkvalda för att du skall kunna påverka, väcka opinion och få bättre möjligheter att ta tillvara dina demokratiska rättigheter.
Frågan ska vara skriftlig och inlämnad till kommunledningskontorets kansli senast 3 dagar före kommunfullmäktiges sammanträde
Om du vill få ett utförligare svar bör frågan vara inlämnad till kommunledningskontoret i Timrå senast en vecka före sammanträdet. Om frågan är inlämnad i förväg är det också störst chans att du får svar från den person som vet mest i frågan.
Du kan välja att ställa din fråga till kommunen eller till kommunfullmäktiges ledamöter. Om du vill ställa din fråga till någon annan än kommunfullmäktiges ledamöter, t ex till ordföranden i en nämnd/styrelse eller till en tjänsteman, bör du snarast meddela kommunledningskontoret så att denna person kan kallas till sammanträdet.
Fråga får endast beröra ämne som är av allmänt intresse och som tillhör kommunfullmäktige, kommunstyrelsens eller annan nämnds handläggning. Frågan får inte handla om personärenden, myndighetsutövning mot enskild t ex bygglov eller försörjningsstöd.
Överläggning mellan kommunfullmäktiges ledamöter får inte förekomma under frågestunden.
Kontakt
Länkar
Lägg till relevanta länkar här
Sidan uppdaterad
Kontakta oss
Telefon: 060-16 31 00 (växel)
E-post: timra.kommun@timra.se
Timrå kommun
Köpmangatan 14
861 82 Timrå
Organisationsnummer: 212000-2395
Kommunhusets öppettider: 08.00-16.30 (lunchstängt 12.00-12.45)
Kommentarer