Du måste vara inloggad för att få kommentera
Stängd för fler kommentarer
Har ditt barn behov av specialkost och går i grundskola, grundsärskola eller
gymnasium i Timrå kommun? Då ska du ansöka via vår nya e-tjänst. Från
och med läsåret 2021/2022 lämnar vi pappershanteringen och övergår till en
digital ansökan om specialkost och anpassade måltider.
Ansök gärna redan nu!
E-tjänsten införs för att vi ska få tillgång till den information som krävs för en säker
framtagning och hantering av specialkost och anpassade måltider.
Inför höstterminen 2021 ska du ansöka digitalt för ditt barn med specialkostbehov i
grundskola, grundsärskola och gymnasieskola. Det gäller även om du ansökt via
pappersblankett tidigare. Myndiga elever ansöker själv.
Genom förnyade ansökningar kan vi säkerställa att köken har rätt information och kan
erbjuda säkra och trygga måltider för ditt barn.
Du hittar e-tjänsten i kommunens e-tjänsteportal via www.timra.se.
Länk till e-tjänst: https://e-tjanster.timra.se/specialkost Länk till annan webbplats.
Kom ihåg att meddela om ditt barn med specialkost inte har behov av det längre. Det
hjälper oss att minska matsvinn då vi inte behöver slänga tillagad specialkost i onödan.
Du hittar e-tjänsten för avanmälan i e-tjänsteportalen inom kort.
Kontakt
Länkar
Sidan uppdaterad
Kontakta oss
Telefon: 060-16 31 00 (växel)
E-post: timra.kommun@timra.se
Timrå kommun
Köpmangatan 14
861 82 Timrå
Organisationsnummer: 212000-2395
Kommunhusets öppettider: 08.00-16.30 (lunchstängt 12.00-12.45)
Kommentarer