Länk till webbplatsens startsida (www.timra.se)
Länk till webbplatsens startsida (www.timra.se)

Meny

Kommentera sidan

Tipsa och dela

Lyssna på sidan Lyssna
Dela sidan på facebook

Kommentarer

    Du måste vara inloggad för att få kommentera

    Stängd för fler kommentarer

    300

    Marknadsföringssamarbete 2020

    Bilden föreställer skidåkare.

    Nu är det dags att söka medel till arrangemang för marknadsföringssamarbeten för våren och sommaren 2020. Sista ansökningsdag är den 31 mars 2020.

    Föreningar med undantag för politiska organisationer och religiösa trossamfund, skrivna i Timrå kommun kan söka stöd för marknadsföringssamarbeten. Samarbetet syftar till att stärka varumärket Timrå och vara förenligt med kommunens vision och mål. Samarbetet ska präglas av öppenhet och kunna granskas offentligt.

    Ansökningarna hanteras av kommunledningskontoret på uppdrag av kommunstyrelsen. Skriftligt avtal ska alltid upprättas mellan parterna för att fastställa syfte, omfattning och parternas åläggande gentemot varandra.

    Det här stödet ska inte blandas ihop med föreningsbidraget. Det söker man som vanligt hos Kultur- och tekniknämnden.

    Bedömningsgrunder

    Beslut om, samt omfattningen av marknadsföringssamarbetet tas med utgångspunkt i hur följande punkter uppfylls:

    • Hur omfattande den positiva massmediala publiciteten kring samarbetsparten och varumärket Timrå kommun förväntas bli i och utanför länet,
    • Hur stort antal tillresta deltagare och/eller besökare som förväntas i samband med evenemanget,
    • Hur väl samarbetsparten bidrar till positiv publicitet kring Timrå kommun utanför länet,
    • Hur mycket samarbetsparten gör för att marknadsföra sig själv och
    • Hur väl Timrå kommun tydliggörs i samband med det.

    I övrigt tilldelas medel för marknadsföringssamarbeten utifrån förfrågningar och turordning, det innebär att en för sen förfrågan kan innebära att samtliga tillgängliga medel redan är beslutade och utdelade.

    Ansökan och avtal

    Ansökningarna hanteras av kommunledningskontoret på uppdrag av kommunstyrelsen, Timrå kommun. Därefter tar kommunledningskontoret beslut om avtalen och samarbeten.

    Skriftligt avtal ska alltid upprättas mellan parterna för att fastställa syfte, omfattning och parternas åläggande gentemot varandra.

    Ansökan ska innehålla:

    • Värde (pengar/varor/tjänster)
    • Aktiviteten
    • Syftet med marknadsföringssamarbetet
    • Återrapportering av arrangemanget såsom besökarantal, medial exponering och egen utvärdering en månad efter arrangemanget
    • Avtalstid
    • Organisationsnummer, namn och adress samt kontaktperson

    Ladda ner ansökningsblankettenPDF (pdf, 2 MB), pdf, och skicka in föreningens ansökan senast 31 mars till marie.zetterlund@timra.se

    Mer information:
    Marie Zetterlund, kommunikations- och marknadsansvarig, e-post marie.zetterlund@timra.se

    Läs mer MarknadsföringssamarbetenPDF (pdf, 1 MB)

    Bilden föreställer skidåkare.
    Puffbild liten 290x160
    Bilden föreställer skidåkare.
    Puffbild mellan 290x250
    Bilden föreställer skidåkare.
    Puffbild stor 600x250

    Kontakt

    Länkar

    Lägg till relevanta länkar här

    Sidan uppdaterad 2020-03-02

     

    Kontakta oss

    Timrå kommun

    Köpmangatan 14,
    861 82 Timrå

    Växel: 060-16 31 00

    E-post: timra.kommun@timra.se

    Organisationsnummer:
    212000-2395

    Kommunhuset är öppet
    klockan 08.00-16.30

    Kontakta oss

    Timrå kommun

    Köpmangatan 14, 861 82 Timrå

    Växel: 060-16 31 00

    E-post: timra.kommun@timra.se

    Organisationsnummer: 212000-2395

    Kommunhuset är öppet 08.00-16.30

    Om webbplatsen

    www.timra.se är Timrå kommuns offentliga webbplats

    Navigera på webbplatsen

    GDPR

    Tillgänglighetsredogörelse

    Om cookies

    Tyck till om webbplatsen

    Följ oss

    Facebooklänk till annan webbplats

    Twitterlänk till annan webbplats

    Instagramlänk till annan webbplats

    RSS

    E-postutskick