Du måste vara inloggad för att få kommentera
Stängd för fler kommentarer
För boende i en- och tvåfamiljshus sker fastighetsnära hämtning av grovsopor två gånger per år. Varje hushåll får ha max tre kollin per hämtningstillfälle.
Våren 2025 hämtar TIRAB grovsopor enligt följande:
Vecka 20 (12 – 16 maj): Timrå - Sörberge - Fagervik – Bergeforsen
Vecka 21 (19 – 23 maj): Stavreviken - Söråker - Hässjö – Tynderö
Torsdag 15 maj: Ljustorp
Du ska paketera grovsoporna. Tänk på att varje kolli får väga max 25 kilo.
Textilier kan lämnas vid grovsophämtning. Det sorteras separat och säcken märks med texten textil. Vitvaror får också lämnas som grovsopor och räknas som ett kolli.
Hämtning sker endast hos en- och tvåfamiljshus som anmält hämtning. Fritidshus, hyres- eller bostadsrätter omfattas inte .
Grovsopor är restavfall som är för stort och otympligt för att få plats i kärlet hemma.
Till grovsopor räknas till exempel:
Hämtning sker endast hos hushåll som beställt hämtning.
Beställning görs till TIRAB:
Telefon: 060-57 39 15
E-post: kontoret@tirab.se
Beställning ska göras senast en vecka innan hämtningsdatum.
Under vecka 22 kommer det finnas möjlighet att lämna farligt avfall på återvinningsstationerna, läs mer om Farligt avfall
Kontakt
Länkar
Lägg till relevanta länkar här
Sidan uppdaterad
Kontakta oss
Telefon: 060-16 31 00 (växel)
E-post: timra.kommun@timra.se
Timrå kommun
Köpmangatan 14
861 82 Timrå
Organisationsnummer: 212000-2395
Kommunhusets öppettider: 08.00-16.30 (lunchstängt 12.00-12.45)
Kommentarer