Länk till webbplatsens startsida (www.timra.se)
Länk till webbplatsens startsida (www.timra.se)

Meny

Kommentera sidan

Tipsa och dela

Lyssna på sidan Lyssna
Dela sidan på facebook

Kommentarer

    Du måste vara inloggad för att få kommentera

    Stängd för fler kommentarer

    300

    Föreningsbidrag

    Vi erbjuder

    Kommunfullmäktige har antagit normer för föreningsbidrag som innefattar alla typer av föreningsbidrag: bidrag till barn- och ungdomsföreningar (grundbidrag och aktivitetsbidrag), fritidsanläggningar, handikapporganisationer, studieförbund, kulturföreningar, kulturarrangemang, samlingslokaler, skötsel av lekplatser och badplatser mm samt bidrag till kultur- och tekniknämndens förfogande.

    Anmälan till föreningsregistret

    För att kunna söka föreningsbidrag ska föreningen vara anmäld till föreningsregistret. Detta sker genom beslut i kultur- och tekniknämnden. Blankett finns hos handläggaren och på kommunens hemsida. Information om hur man bildar en förening mm kan du t ex läsa på www.forening.selänk till annan webbplats.

    Här nedan har vi tagit upp de vanligast förekommande bidragstyperna. Utförlig beskrivning för dessa samt övriga bidragstyper finns att läsa i normer för föreningsbidrag. Bidragsnormerna finns hos handläggaren och på kommunens hemsida.

    Bidrag till barn- och ungdomsföreningar

    Bidrag kan sökas av bidragsberättigade föreningar (medlemmar 7–25 år) som bedriver kultur- och fritidsverksamhet i Timrå kommun. Bidraget innehåller ett grundbidrag som avser kostnader för administration och ett aktivitetsbidrag som avser kostnader för föreningens aktiviteter.

    Ansökan ska inlämnas senast den 30 september året före bidragsåret.

    Bidrag till fritidsanläggningar

    Bidrag kan sökas av föreningar med egna anläggningar som kultur- och tekniknämnden bedömer vara av ett kommunalt intresse och avser kostnader för drift och underhåll.

    Ansökan ska inlämnas senast den 30 september året före bidragsåret.

    Detta kan du förvänta dig

    • Annonsering om att söka bidrag till barn- och ungdomsföreningar samt fritidsanläggningar sker i god tid före ansökningstiden slut.
    • Utbetalning av beviljade aktivitetsbidrag sker under december månad.
    • Utbetalning av beviljade grundbidrag och bidrag till fritidsanläggningar sker under mars månad.

     Detta förväntar vi oss av dig

    • Lämna in fullständig ansökan senast 30 september. På www.timra.selänk till annan webbplats - självservice, finns blankett eller e-tjänst.

    Kontakt

    Dubbelklicka i den röda rutan nedan för att välja vilka kontaktkort som ska visas.

    Länkar

    Lägg till relevanta länkar här

    Sidan uppdaterad 2019-12-03

     

    Kontakta oss

    Timrå kommun

    Köpmangatan 14,
    861 82 Timrå

    Växel: 060-16 31 00

    E-post: timra.kommun@timra.se

    Organisationsnummer:
    212000-2395

    Kommunhuset är öppet
    klockan 08.00-16.30

    Om webbplatsen

    www.timra.se är Timrå kommuns offentliga webbplats

    Om cookies


    Kontakta oss

    Timrå kommun

    Köpmangatan 14, 861 82 Timrå

    Växel: 060-16 31 00

    E-post: timra.kommun@timra.se

    Organisationsnummer: 212000-2395

    Kommunhuset är öppet 08.00-16.30

    Om webbplatsen

    www.timra.se är Timrå kommuns offentliga webbplats

    Navigera på webbplatsen

    Om cookies

    Tyck till om webbplatsen

    Följ oss

    Facebooklänk till annan webbplats

    Twitterlänk till annan webbplats

    Instagramlänk till annan webbplats

    RSS

    E-postutskick